Hög IQ, låg EQ

Blir så trött på folk som tror att intelligens bara handlar om hur bra man är på att se mönster, matte osv.. Vafan har det med saken att göra? Det finns ju olika sorters intelligenser. Jag är vidrigt sämst på matte men inte fan betyder det att jag är dum. Diskuterade detta med Amanda idag. Jag känner ingen som läst till matte E eller Deskret eller fan det heter, utan problem. Men jag kan säga, att ingen av dom jag känner är IG-barn eller osmarta på något sätt alls. Jag är hellre duktig på det sociala planet, språk eller det musikaliska planet än på matte. Allvarligt?

Annat jag tänker på: 

Sitter och skriver om Greenpeace, vilka lirare det är.

Imorgon ska vi framkalla bilder. Jag har så otroligt mycke inspiration just nu. Saker som jag vill fota.

Första dagen i "kort" hår och lugg. Känns bra, tackar som frågar. Men det är ovant och jag saknar det långa lite.

Ignorance is your new best friend. Verkligen. Vad håller du på med? Lågstadienivå. Så går det när man inte är tillräckligt mycket schteeeeeeeek för vissa. Äh what the fuck jag är bara jag och jag är stolt över mig själv. Take it or leave it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0